W roku szkolnym 2021/2022, Samorząd Uczniowski zrealizował następujące zadania:
- W zakresie organizacji pracy SU:
- Spośród wyłonionego w wyniku powszechnych wyborów Zarządu, powołano przewodniczącego SU, zastępcę oraz sekretarza zarządu.
- W poszczególnych klasach wybrano samorządy a tym samym utworzono Radę Samorządu Szkolnego.
- W zakresie kształtowania świadomości o współdecydowaniu i współodpowiedzialności za funkcjonowanie szkoły:
- W maju /ze względu na sytuację epidemiologiczną związaną z covid-19 /nie zorganizowano powszechnych wyborów do Zarządu SU na rok szkolny2020/2021.
- Wychowawcy zapoznali uczniów z dokumentami obowiązującymi w szkole.
- Wychowawcy we współpracy z uczniami opracowali plan pracy wychowawcy klasowego w oparciu o potrzeby klasy a także znowelizowali Kodeksy Moralne poszczególnych oddziałów.
- Przewodniczący samorządów klasowych zapoznali kolegów z kalendarzem roku szkolnego, regulaminem SU, planowanymi inicjatywami SU.
- Samorząd Uczniowski opracował Harmonogram imprez szkolnych i dyskotek na ten rok szkolny
- Samorząd Uczniowski analizował i wspierał różne inicjatywy uczniowskie.
- W zakresie kształtowania postaw społecznych i obywatelskich, umiejętności empatii i odpowiedzialności za innych
- Zorganizowano Dzień Chłopaka oraz Dzień Kobiet, Dzień Samorządności.
- Przeprowadzono kampanię informacyjną o prawach dziecka- gazetka SU.
- Uczniowie zaangażowali się w zbiórkę surowców wtórnych, koordynowaną przez nauczyciela geografii.
- Przedstawiciele zarządu odwiedzili grób Patrona Szkoły w celu uporządkowania mogiły i złożenia kwiatów oraz hołdu Józefowi Ostaszewskiemu.
- Poszczególne klasy wraz z wychowawcami zorganizowali klasowe wigilie.
- Współpraca w Radą Wolontariatu.
- W zakresie kultywowania tradycji narodowych i ceremoniału szkoły:
- Samorząd Uczniowski przygotował i prowadził uroczystości oprawione ceremoniałem szkoły: uroczystość rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego.
- Członkowie SU pomagali nauczycielom odpowiedzialnym, w przygotowaniu uroczystości oraz dekoracji w szkole z okazji świąt okolicznościowych i państwowych.
- Samorząd wykonywał dekoracje z okazji świąt okolicznościowych i państwowych.
- W zakresie tworzenie warunków do rozwoju samorządności i odpowiedzialności, członkowie SU:
- reagowali na każde niekulturalne zachowanie uczniów;
- troszczyli się o ład, porządek i estetykę w szkole i jej otoczeniu;
- zapoznali społeczność uczniowska z prawami dziecka, prawami i obowiązkami ucznia.
- zaopiniowali propozycję Dyrektora dni wolnych od zajęć dydaktycznych.
- W sferze integracji społeczności uczniowskiej, wyzwalania inicjatyw i pomysłów uczniów a także organizowania życia kulturalnego i rozrywkowego w szkole Samorząd zgłosił następujące inicjatywy:
Samorząd Uczniowski zorganizował następujące imprezy:
- Dyskoteki szkolne z okazji:
- Dnia Chłopaka
- Andrzejek – wewnątrz klasowe
- Mikołajek – wewnątrz klasowe
- Karnawału
- dzień Wszystkich Świętych
- poczta walentynkowa
- dzień samorządności
- kontynuacja akcji „szczęśliwy numerek”
- promocja szkoły
- W obszarze wdrażania do współzawodnictwa, Samorząd Uczniowski przeprowadził następujące konkursy:
- Dzień pluszowego Misia
- Europejski Dzień Języków
Włączył szkołę w akcje:
- III Ogólnopolski Dzień Wiatraczka – akcja organizowana dla słonych dzieci w ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Mukowiscydozy
- Ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna solidaryzowanie się z dziećmi z Zespołem Downa – skarpetki nie do pary.
- Konkurs na najładniej udekorowaną salę lekcyjną.
- Dzień Mamy
- 100 rocznica urodzin św. Jana Pawła II.
- Dzień Dobrych Uczynków.
- Międzynarodowy Dzień Dziecka
- Dzień Matki
- Zakończenie roku szkolnego - film
|
|